Boliden

Nya Boliden i en ny kostym

Boliden - ett metallföretag i världsklass

Kommunicera ett av Sveriges mest kända varumärken

Med många ögon på sig, från olika delar av världen, gäller det att guida besökarna till den information de vill och bör ta till sig.

I en tid då utvinning av naturresurser är omstritt är det viktigt att förmedla det ansvar man tar för en hållbar metallproduktion. Boliden är ett högteknologiskt företag med mycket stor kompetens inom många områden, detta måste framgå i rekryteringssammanhang. Som ett börsnoterat bolag inom gruvindustrin har man många olika intresserade målgrupper som alla söker olika information.

En strukturerad webbplats med mycket bilder
I en informationstung webbplats var det skönt att kombinera med många vackra bilder från häftiga miljöer.
Tydliga ingångar

Guida besökarna till relevanta landningssidor

De olika målgrupperna har uttryckt att det tidigare varit för svårt att hitta på hemsidan. Boliden gjorde därför en seriös förstudie i vad besökarna letar efter och hur vi skulle kunna underlätta för dem.

Med insikterna från förstudien kunde man fatta beslut kring struktur och informationsmängd. Vi bestämde oss för att skapa ”portaler” för de största målgrupperna investerare, arbetssökande och människor som granskar verksamheten. Dessa landningssidor presenteras på startsidan med snygga ingångar.

Resultatet av ett långt samarbete med flera parter
Vektorgrafik är stolta över att ha fått vara med och skapa en lösning åt detta anrika bolag. Webbplatsen är ett resultat av ett samarbete mellan Bolidens projektledare Marie Midell, Vektorgrafik och bland andra contentbyrån Chiffer och epibyrån Devcore.

Denna fina webbplats har tagits emot väl och fått många fina
komplimanger.

Marie Midell - Boliden